"Chiński Superb", który ceną i zasięgiem rzuca wyzwanie Passatowi - poznaj BYD Seal 6 DM-i Touring
Nowy BYD Seal 6 DM-i w wersji Touring – pierwszy taki model w europejskiej ofercie marki. Czy to "chiński Superb", który na nowo zdefiniuje segment D?
Przejechanie z Kalisza do Gdańska i z powrotem na jednym tankowaniu i ładowaniu? Za kierownicą nowego BYD Seal 6 DM-i to możliwe dzięki imponującemu zasięgowi do 1350 km (wersja touring). Ta hybryda plug-in nowej generacji jest już dostępna w BYD Garcarek. Łączy to, co do tej pory było dużo trudniejsze: codzienne dojazdy do pracy w trybie czysto elektrycznym, bez zużycia kropli benzyny, i pełną swobodę w długich trasach, przy potwierdzonym w testach spalaniu 3,6 l/100 km. W naszej analizie bierzemy pod lupę model, który niezależni recenzenci już okrzyknęli mianem "chińskiego Superba", sprawdzając, jak jego bogate wyposażenie i 6-letnia gwarancja realnie rzucają wyzwanie europejskim markom.
Spis treści
"Chiński Superb"? Sprawdzamy, czy BYD Seal 6 DM-i faktycznie rzuca wyzwanie legendom segmentu D
W tej sekcji bierzemy pod lupę wymiary, pojemność bagażnika i bezpośrednie porównanie z konkurencją.
Określenie "chiński Superb", które regularnie pojawia się w recenzjach, to nie przypadek. Wystarczy spojrzeć na wymiary:
z długością 4840 mm i rozstawem osi 2790 mm, BYD Seal 6 DM-i pewnie wkracza w sam środek segmentu D. Jest tylko o kilka centymetrów krótszy od najnowszej Skody Superb, co oznacza jedno: to nie jest kompakt próbujący udawać większe auto. To pełnoprawny, przestronny samochód rodzinny.
Prawdziwym dowodem na to, że BYD odrobił lekcję i celuje prosto w serce europejskiego rynku, jest debiutująca wersja kombi (Touring). To strategiczny ruch, który pokazuje, że marka doskonale rozumie potrzeby praktycznej rodziny. Ale czy za obietnicą idą konkrety?
Liczby mówią same za siebie. Bagażnik wersji Touring oferuje 500 litrów pojemności. Jak wypada na tle rywali? Lepiej niż w hybrydowym Volkswagenie Passacie Kombi PHEV (483 l) i niemal identycznie jak w Skodzie Superb Kombi PHEV (510 l). Owszem, to mniej niż w gigantycznych, czysto spalinowych wersjach tych modeli, ale w świecie hybryd plug-in kombi jest to absolutna czołówka.
Wymiary, przestrzeń, praktyczność – pod tymi względami BYD Seal 6 DM-i nie jest już tylko egzotyczną alternatywą. To groźny, pełnoprawny rywal. Ale prawdziwa rewolucja kryje się pod maską.
Sercem auta jest silnik Xiaoyun 1.5l o rekordowej sprawności cieplnej (43%), która jest kluczem do ultra-niskiego spalania.
Serce rewolucji: jak technologia Super DM-i w Sealu 6 zapewnia do 1350 km zasięgu przy minimalnym spalaniu?
Mózgiem całej operacji w Sealu 6 jest autorska technologia hybrydowa Super DM-i (Dual Mode) 5. generacji. To nie jest zwykła hybryda. Jak trafnie zauważyli recenzenci, jej zasada działania przypomina zaawansowane systemy Hondy: przez znakomitą większość czasu koła napędza wyłącznie mocny silnik elektryczny (197 KM). Specjalnie zaprojektowany, wolnossący silnik benzynowy 1.5 o rekordowej sprawności cieplnej 43% pełni głównie rolę cichego i wydajnego generatora prądu, a w bezpośredni napęd kół włącza się w sytuacjach wymagających maksymalnej wydajności, np. przy stałej, wysokiej prędkości na autostradzie.
W praktyce oznacza to dwa scenariusze. Na co dzień, w wersji Comfort z baterią 19 kWh, dysponujesz zasięgiem do 105 km w trybie czysto elektrycznym. Niezależne testy potwierdziły, że w mieście da się realnie przejechać nawet 112 km. To w zupełności wystarcza, aby pokryć codzienne dojazdy do pracy, szkoły czy na zakupy bez zużycia kropli benzyny, ładując auto w domu jak smartfona. Sercem tego systemu jest ultra-bezpieczna bateria Blade w technologii LFP, którą bez obaw można regularnie ładować do 100%.
A co w trasie? Tu właśnie system DM-i pokazuje swoją genialność. Nie czeka on, aż bateria całkowicie się rozładuje. To inteligentny zarządca energii, który przy wyższych prędkościach lub większym obciążeniu sam decyduje o uruchomieniu silnika spalinowego, aby pracował w swoim najefektywniejszym zakresie. System aktywnie zarządza energią, utrzymując w baterii bufor pozwalający silnikowi elektrycznemu na bieżąco wspierać jednostkę spalinową. Efekt? Nawet w trybie hybrydowym, recenzenci notowali realne zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,6 - 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym. W połączeniu z dużym, 65-litrowym zbiornikiem paliwa daje to łączny zasięg do 1350 km dla wersji kombi. To wynik, który eliminuje jakiekolwiek obawy o zasięg i stawia pod znakiem zapytania sens posiadania diesla.
Całość uzupełnia możliwość szybkiego podładowania baterii w trasie prądem stałym (DC) z mocą do 26 kW (30-80% w ok. 23 minuty) oraz unikalna funkcja V2L (Vehicle-to-Load), dzięki której samochód może stać się mobilnym powerbankiem o mocy 3,3 kW. To nie jest po prostu hybryda – to przemyślany ekosystem energetyczny na kołach, zaprojektowany dla maksymalnej wydajności i oszczędności.
Recenzenci określają wnętrze BYD Seal 6 DM-i mianem "najbardziej dojrzałego" w gamie BYD. Uwagę zwraca wysoka jakość spasowania i niemal całkowita eliminacja nielubianego plastiku "piano black".
Jakość premium w standardzie: co kryje wnętrze BYD Seal 6 DM-i?
Wystarczy otworzyć drzwi, by zrozumieć, że BYD Seal 6 DM-i to nowy rozdział w historii marki. Wnętrze, określane przez recenzentów jako "najbardziej dojrzałe" i "najmniej szalone" w gamie BYD, od razu robi wrażenie wysoką jakością. Spasowanie elementów jest rewelacyjne, a większość plastików jest miękka i przyjemna w dotyku. Co najważniejsze, projektanci niemal całkowicie wyeliminowali znienawidzone, błyszczące plastiki "piano black". Co więcej, zachowano fizyczne przyciski do kluczowych funkcji, co jest ukłonem w stronę ergonomii i bezpieczeństwa – nie wszystko trzeba obsługiwać przez ekran.
Centrum dowodzenia stanowi potężny ekran dotykowy – standardowo 12,8-calowy, a w wyższych wersjach aż 15,6-calowy. Co istotne, w przeciwieństwie do innych modeli marki, w Sealu 6 wyświetlacz jest zamontowany na stałe i nie obraca się. System obsługuje bezprzewodowo Apple CarPlay i Android Auto, a uzupełnia go potężna, 50-watowa ładowarka indukcyjna z chłodzeniem oraz kamera 360 stopni o rewelacyjnej jakości obrazu. To technologiczny hub, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających i obeznanych z technologią użytkowników.
Już w podstawowej wersji Boost za około 159 000 zł na pokładzie znajdziemy m.in. elektrycznie regulowane fotele, kamerę cofania, 12,8-calowy ekran, system bezkluczykowy czy funkcję V2L. To poziom wyposażenia, który u europejskiej konkurencji wymagałby zaznaczenia długiej listy kosztownych opcji.
Jak wygląda kombi BYD Seal 6 DM-i? Galeria zdjęć nadwozia i wnętrza
Komfort dla rodziny, przyjemność dla kierowcy? Sprawdzamy zawieszenie, układ kierowniczy i asystentów
Odpowiedź na to pytanie jest zaskakująco jednoznaczna: tak, ale z jedną małą gwiazdką. Zacznijmy od tego, że BYD Seal 6 DM-i nie próbuje udawać auta sportowego – jego głównym celem jest zapewnienie maksymalnego komfortu i spokoju podczas podróży. Nie oznacza to jednak, że jest autem powolnym. Z mocą systemową sięgającą 212 KM i przyspieszeniem do 100 km/h w 8,5 sekundy w mocniejszej wersji, oferuje dynamikę w pełni wystarczającą do sprawnego wyprzedzania i pewnej jazdy na co dzień. W tej dziedzinie inżynierowie BYD wykonali absolutnie mistrzowską pracę.
Tym, co najbardziej zachwyca recenzentów, jest zawieszenie. Określają je jako "fantastycznie zestrojone" – z jednej strony jest bardzo komfortowe i bezdźwięcznie wybiera nawet największe nierówności, a z drugiej zaskakująco jędrne i sprężyste. To idealny kompromis, który sprawia, że auto nie buja się na zakrętach i daje poczucie pełnej kontroli. Wrażenie to potęguje fenomenalny, bardzo precyzyjny układ kierowniczy, który daje kierowcy dużo informacji zwrotnych i nie pracuje ani zbyt lekko, ani zbyt ciężko. Dodajmy do tego znakomite wyciszenie kabiny, dzięki któremu nawet przy 140 km/h w środku jest bardzo przyjemnie, a otrzymujemy przepis na samochód, którym po prostu chce się jechać – zarówno w długą trasę z rodziną, jak i dynamicznie po zakrętach.
A gdzie jest wspomniana gwiazdka? W cyfrowym świecie asystentów kierowcy (ADAS). Z jednej strony, systemy takie jak aktywny tempomat czy asystent utrzymania pasa ruchu działają bardzo sprawnie i skutecznie. Z drugiej jednak strony, ich kalibracja jest bardzo "ostrożna". Recenzenci zgodnie zwracają uwagę, że systemy potrafią być bardzo czułe. Warto jednak zaznaczyć, że większość tych funkcji można dostosować w menu pojazdu, zmieniając ich czułość.
Podsumowując: BYD Seal 6 DM-i to mechanicznie świetne auto w swojej klasie, które w kwestii komfortu zawieszenia i precyzji prowadzenia może zawstydzić wielu europejskich rywali, dając ogromną przyjemność kierowcy. Komfort rodziny jest więc absolutnie zapewniony. Jedynym elementem, który wymaga od kierowcy cierpliwości, jest przyzwyczajenie się do bardzo aktywnej pracy elektronicznych aniołów stróżów lub ich indywidualna konfiguracja.
Kto powiedział, że rodzinne kombi musi być nudne? Dynamiczna linia dachu i eleganckie proporcje Seala 6 DM-i Touring udowadniają, że praktyczność może iść w parze ze świetnym stylem.
Gwarancja, serwis i części w BYD: czy jest się czego obawiać? Wyjaśniamy
To naturalne, że przy nowej marce na rynku pojawiają się pytania o zaplecze: co z gwarancją, gdzie serwisować auto i czy na części trzeba będzie czekać tygodniami? To kluczowe wątpliwości, które wpływają na spokój posiadania samochodu na lata. BYD doskonale zdaje sobie z tego sprawę i na polski rynek wszedł z ofertą, która ma nie tylko uspokoić, ale wręcz zawstydzić wielu europejskich konkurentów. Przeanalizujmy fakty.
1. Gwarancja – spokój na lata, którego nie da Ci konkurencja
Polityka gwarancyjna BYD to jeden z najmocniejszych argumentów i dowód na pewność producenta co do jakości swoich pojazdów. Warunki są proste i wyjątkowo korzystne:
Gwarancja podstawowa: 6 lat lub 150 000 km.
Gwarancja na baterię Blade: 8 lat lub 200 000 km.
Gwarancja na jednostkę napędową: 8 lat lub 150 000 km.
Jak to wygląda na tle rynku? Dla porównania, konkurencyjna Skoda Superb oferuje standardowo 3 lata gwarancji z limitem 60 000 km na samochód. Różnica jest fundamentalna i daje właścicielowi BYD podwójnie dłuższy okres ochrony.
2. Serwis i koszty utrzymania – przejrzystość i przewidywalność
Obawa o sieć serwisową? BYD w Polsce rozwija się w ekspresowym tempie. Do końca 2025 roku planowane jest uruchomienie około 40 autoryzowanych serwisów, a w 2026 roku sieć ma liczyć już 60 punktów w całym kraju, w tym oczywiście serwis BYD Garcarek. Co więcej, marka jest transparentna w kwestii kosztów. Szacowany, łączny koszt wszystkich przeglądów przez 5 lat (lub 150 000 km) to około 13 000 zł netto. To przewidywalność kluczowa zarówno przy planowaniu domowego budżetu, jak i w firmie.
3. Dostępność części – europejska logistyka, a nie chiński problem
"Czy będę czekać na zderzak trzy miesiące?" – to kolejna uzasadniona obawa. I tu BYD przygotował rozwiązanie na europejskim poziomie. Wszystkie części do samochodów na nasz rynek trafiają do centralnego magazynu w Rotterdamie, skąd dostawa do Polski zajmuje standardowo 2-3 dni. Co więcej, w 2026 roku planowane jest uruchomienie mniejszego magazynu pod Warszawą, co skróci czas dostawy kluczowych komponentów do zaledwie 12-24 godzin.
Podsumowując, odpowiedź na pytanie "czy jest się czego obawiać?" brzmi: nie. BYD wszedł na polski rynek w pełni przygotowany, oferując warunki po sprzedażowe, które nie tylko dorównują, ale w wielu aspektach (zwłaszcza gwarancji) przewyższają europejskich liderów.
Ergonomia i technologia w idealnej harmonii. Uwagę przyciąga nie tylko duży ekran centralny, ale także podwójna ładowarka indukcyjna 50W oraz fizyczny selektor trybów jazdy.
Ile kosztuje BYD Seal 6 DM-i? Oficjalny cennik i porównanie wersji wyposażenia
To kluczowy moment, w którym przewaga BYD Seal 6 DM-i nad konkurencją staje się najbardziej widoczna. Polityka cenowa marki jest prosta i transparentna: oferować bogate wyposażenie już w standardzie, bez długiej listy kosztownych opcji. To podejście, które w segmencie D jest prawdziwą rzadkością.
Oficjalny cennik prezentuje się następująco:
Sedan Boost (184 KM, 10,08 kWh): od 152 600 zł.
Sedan Comfort Lite (212 KM, 19 kWh: od 176 300 zł
Sedan Comfort (pełne wyposażenie): od 180 600 zł
Kombi Touring Boost (184 KM, bateria 10,08 kWh): od 159 100 zł.
Kombi Touring Comfort Lite (212 KM, bateria 19 kWh): od 182 800 zł.
Kombi Touring Comfort (pełne wyposażenie): od 187 100 zł.
Co dokładnie otrzymujesz w tej cenie?
Wersja Boost – wyposażenie, za które u konkurencji musisz dopłacać. Podstawowa wersja Seala 6 DM-i jest wyposażona tak, jak średnie lub wyższe wersje u europejskich konkurentów. Na pokładzie znajdziemy m.in.: 12,8-calowy ekran dotykowy, 17-calowe felgi aluminiowe, elektryczną klapę bagażnika, system bezkluczykowy, kamerę cofania, elektrycznie regulowane fotele, system audio z 6 głośnikami oraz unikalną funkcję Vehicle-2-Load pozwalającą na zasilenie za pomocą auta urządzeń zewnętrznych, co docenią zwłaszcza miłośnicy kempingów.
Wersja Comfort – pełen luksus i dwa razy większy zasięg w trybie elektrycznym. Wybierając topową wersję Comfort, inwestujesz przede wszystkim w jeszcze większy komfort i wydajność. Kluczową różnicą jest większa bateria (19 kWh), która podwaja zasięg elektryczny do ponad 100 km. Oprócz tego na pokładzie znajdą się m.in.: większy, 15,6-calowy ekran, 18-calowe felgi, panoramiczny, szklany dach, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, podgrzewana kierownica, kamera 360 stopni o bardzo dobrej jakości oraz 50-watowa ładowarka indukcyjna.
Ale jak te ceny wypadają na tle rynku? Proste porównanie ogólnodostępnych cenników pokazuje, że skonfigurowanie konkurencyjnego modelu PHEV od europejskiego producenta do zbliżonego poziomu wyposażenia, jaki BYD Seal 6 DM-i Comfort oferuje w standardzie, oznacza wydatek wyższy o 40 000 – 50 000 zł. To różnica, która pozwala każdemu wyciągnąć własne wnioski na temat wartości i konkurencyjności nowej propozycji od BYD.
Liczby to nie wszystko. Sprawdź nową jakość w praktyce
Przeanalizowaliśmy dane, porównaliśmy cenniki i sprawdziliśmy opinie. Ale liczby, nawet te najbardziej imponujące, nigdy w pełni nie oddadzą jednego – realnych odczuć zza kierownicy. Tego, jak przemyślane i praktyczne jest to auto na co dzień, jak komfortowo jego zawieszenie wybiera nierówności i jakiej jakości materiały otaczają Cię w środku.
Dlatego teraz czas na najważniejszy test – Twój własny.
Zapraszamy Cię do salonu BYD Garcarek w Ociążu (przy trasie Kalisz - Ostrów Wielkopolski), aby osobiście przetestować tę wyjątkową hybrydę. Nasi eksperci odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i przygotują dla Ciebie samochód do jazdy próbnej.
Skontaktuj się z nami i umów się na dogodny termin. Sprawdź na własne oczy, dlaczego BYD Seal 6 DM-i to przyszłość motoryzacji, która jest dostępna już dziś.
Przestronność, oszczędność, technologia i świetne prowadzenie. BYD Seal 6 DM-i Touring to kompletny samochód rodzinny, gotowy na każdą trasę.
BYD Seal 6 DM-i w pigułce: najczęściej zadawane pytania
1. Jaka jest cena BYD Seal 6 DM-i w Polsce?
Cena BYD Seal 6 DM-i w Polsce rozpoczyna się od 152 600 zł za wersję sedan i od 159 100 zł za wersję kombi (Touring). Topowe wersje wyposażenia z największą baterią kosztują poniżej 190 000 zł.
2. Jaki jest realny zasięg elektryczny i całkowity?
Zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi do 105 km dla wersji z większą baterią (19 kWh), a niezależni recenzenci potwierdzili możliwość przejechania nawet 112 km w warunkach miejskich. Łączny zasięg hybrydowy jest imponujący i wynosi do 1350 km dla wersji kombi oraz aż do 1505 km dla wersji sedan.
3. Jaka jest pojemność bagażnika w wersji kombi BYD Seal 6 DM-i?
Wersja kombi (Touring) oferuje bagażnik o pojemności 500 litrów, co jest wynikiem lepszym niż w hybrydowym VW Passacie PHEV (483 l) i porównywalnym ze Skodą Superb PHEV (510 l).
4. Jakie są osiągi BYD Seal 6 DM-i?
Wersja z większą baterią (212 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h. To dynamika w pełni wystarczająca do sprawnej i bezpiecznej jazdy na co dzień.
5. Czy BYD Seal 6 DM-i jest lepszy od Skody Superb PHEV?
BYD Seal 6 DM-i oferuje porównywalną przestrzeń i technologię, ale przy cenie niższej nawet o 40-50 tys. zł przy podobnym wyposażeniu. Ma też znacznie dłuższą gwarancję (6 lat na auto vs 3 lata w Skodzie) i większy realny zasięg elektryczny.
6. Jaka jest gwarancja na BYD Seal 6 DM-i?
BYD oferuje jeden z najlepszych pakietów na rynku: 6 lat lub 150 000 km gwarancji na cały samochód oraz 8 lat lub 200 000 km na baterię Blade.
7. Gdzie w okolicach Kalisza i Ostrowa można przetestować BYD?
Zapraszamy do jedynego autoryzowanego salonu w regionie – BYD Garcarek w Ociążu, zlokalizowanego przy trasie Kalisz - Ostrów Wielkopolski. Można tam zobaczyć auto na żywo i umówić się na jazdę próbną.